رادینرادین، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 10 روز سن داره

صحبت های من با فسقلیم

درد و دل

1392/9/11 5:16
نویسنده : بابا مهدی
1,560 بازدید
اشتراک گذاری

 

رادین جان امروز اومدم تا با تو درد و دل کنم. شاید که کمی بار غم بعضی از رفتارا از رو دلم برداشته بشه و امیدوارم تو بتونی از نکته هاش برا زندگی ایندت استفاده کنی.

رادین جان راستش خیلی دلخورم. از ادما، از رفتارای عجیب وغریب، از کارایی که چه بخوای و چه نخوای میوفتی تو دردسر، از دوستایی که گاهی تو رو تو دو راهی قرار میدن که هر کدوم از راهها تو رو به مشکل میندازه. از درک نکردن ها از همه و همه چیز که تو این دنیا اتفاق میوفته که سر خودخواهی ما ادماس و باعث اذیت و ازار دیگران میشه برا راحتی خودمون گله دارم.

نمی دونم بابایی چرا تعداد این دوستا اینقدر زیاد شده ولی روزی که عروسیم بود و دست تنها یکی نبود که بیاد کمکم حتی دیگ غذای عروسی رو از جلوی پای خودشون برداره. نمی دونم چرا روز عروسی کت و شلوار بابایی با این همه دوست و اشنا باید به خاطر بعضی از کارایی که معمولا دوستای ادم کمک میدن کثیف بشه و ... اون روز فکر کردم خیلی بی کسم. ولی همینکه کارات تموم میشه، باز همشون سر و کلشون پیدا میشه و باز تو میشی ادم خوبه داستان که هیچوقت بی کس نیست.

چندوقتیه که دیگه بریدم. از همه چی.

از دوستایی بگم برات که فقط بلدند مشکل تراشی کنند. ازت کارایی می خوان که از حد توان تو خارجه ولی اینو درک نمی کنن.  بعد میندازن تو رو تو دست انداز مشکلات دیگه، اگه حل بشه تو می مونی و مشکلات جدید با سایرین که به خاطر اونا درست شده و اگه حل نشه کلی حرف و بد و بیراه و دل شکستشونه که رو دستت می مونه. گاهی اوقات خواسته هاشون اینقدر زیاد میشه که برا انجامش مجبور میشه از تمام کار و زندگی خودت بزنی و اخرش میشی چوب دوسر طلا.

 

از دوستایی بگم برات که وقتی میبینی مشکلی دارن و ناراحتن برا اینکه از ناراحتی در بیان میشینی کلی دلداریشون میدی غافل از اینکه روزی از همین دلداریا بر علیه خودت استفاده می کنن و پاشون رو میزارن رو تو و از روت رد میشن.  اصلا نمی گن اگه حرف های اون روز تو نبود کی می تونس اون ناراحتی من رو کم کنه!!

از دوستایی بگم برات که تا سرت را برگردونی دارن برات حرف در میارن!!

از دوستایی بگم برات هر کاری دلشون بخواد میکنن، هر حرفی دلشون می خواد میزنن ولی مبادا بهشون بگی بالا چشمشون ابرو!! اون وقت تو به اصول دوستی اشنا نبودی و اصلا رفتار اجتماعیت زیر سوال میره!!

از دوستایی بگم برات که فقط دنبالت میان تا تو براشون خرج کنی و دست تو جیبشون نمی کنن ولی اگه کوچکترین حرفی بزنی میشی دندون گردترین ادم دنیا!! نوع پیشرفته تر این گونه موجودات هم رویت شده، که اصلا فکر میکنن خودشون خرج کردن!!

از دوستایی بگم برات که معنی رفاقت رو تو حل شدن کاراشون میدونن و اگه حل بشه تو دوست خوبی هستی اگه نشه تو منفورترینی!!

از دوستایی بگم برات که همیشه حق با اوناس!! اگه یه کاری که مناسب نیست رو تو بکنی میشی بدترین!!! اگه خودشون بکنن اصلا جرات نداری بگی!! وگرنه خشتک خودشون را پاره می کنن که خشتک تو رو پاره بکنن!!

از دوستایی بگم برات که همیشه مهربونن، خب الان میگی اینا چه مشکلی دارن!! مشکل اینجاس من بزرگترین زخمای زندگیم رو از این افراد خوردم!!! بهشون اعتماد می کنی و همه چی رو میگی!! بعد یه روزی میشن چاقویی که دسته خودش رو هم میبره!!

از دوست خسته شدم، کمی دشمن لطفا!!

 این روزا یه تعریف دیگه از دوست پیدا کردم و کلا می خوام یه فرهنگ لغت جدید بنویسم :

1) دوست همان دشمن بالقوه است که بالفعل نشده. یا همان دشمنی که در صف ایستاده و هنوز نوبت دشمنی اش فرا نرسیده همانند ترقه که آتش ندیده و ...

2) دوست بیشتر ، به معنای توانایی داشتن دشمنان بیشتر است

3) توانایی تخریب دوست نادان از یک بمب اتم بیشتره پس سعی کن این سلاح کشتار جمعی را هر چه زودتر شناسایی کنی.

4) تو یه کتابی نوشته بود، ع ش ق یعنی علاقه شدید قلبی! کلی فکر کردم ببینم د و س ت یعنی چی دیدم میشه "دهنش واشه سرویسی تو"

نتیجه گیری مدلها!!

دوست ها بر چند نوع هستن:

1) مشکل تراشان

2) فرصت طلبان

3) دراز حقان

4) دوزیستان

 

مقاله های ادبی و علمی دیگری در مورد مطالعات تکمیلی این گونه مخلوقات در اینده به چاپ خواهد رسید در صورتی که نویسنده در اثر محبت یکی از این چهار گونه چاپ نشود و دیوار مسجد را مزین نفرماید.

رادین جونم من که اروم نشدم ولی امیدوارم تو نکته هاش رو گرفته باشی که یه روز نیای برا پسرت از این چیزا بنویسی!!

دوست دارم پسر خوبم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

جیران بخشنده
14 آذر 92 10:02
مامان طلا
18 آذر 92 16:25
اولا که بابای رادین این تعریف شما از دوست همچین یه نمور ناعادلانه است. درسته که یه وقتایی آدمای دور و برمون ناحسابی از آب درمیان اما این قضیه درمورد همه صدق نمیکنه. مثلا برای خود من پیش اومده که دلداری داده باشم و همون قضیه که شما گفتید بعدش واسم پیش اومده و من روابطمو کات کردم . اما الان بهترین لحظات زندگیم رو دوستام واسم میسازند فقط کافیه با چشم باز و یکی دوبار امتحان انتخابشون کنید . درضمن درست نیست از همین الان ذهن بچه رو اینقدر با افکار منفی پرکنید. بزرگ که بشه به اندازه کافی باناملایمات زندگی روبه رو میشه.